måndag 15 april 2013

This is 40 (2012)


Se den inte!

Knocked Up/På Smällen kunde jag ändå tycka var ganska kul men detta. Big no no. Och det kanske hörs på beskrivningen "nu ska vi se hur det gick för paret som var biroller i Knocked Up". Hur som, Pete och Debbie ska fylla 40 och hanterar detta på olika sätt. De har två döttrar och Pete har ett skivbolag och Debbie en klädbutik. Hela familjens problem uppkommer i samband med att 40-års dagen närmar sig för Pete och Debbie. Liksom teamat i filmen ska väl vara igenkännigsfaktor, det är där vi ska fastna. Men det gör i alla fall inte jag, jag är i och för sig inte 40, men personen i min närhet är det, och kände heller inte igen sig. Igenkänningsfaktorn går nämligen inte djupare än till personlig tränare, köp av racercykel och suktan efter ungdomlig fägring och ork. Det blir ju platt och ointressant och tråkigt, precis som allting är när man inte får mer personlighet.
Lena Dunhamn (Girls) har en liten roll och jag längtar mer till när hon gör en film om 40-something än att se en minut till av detta.

Betyg: 1+/5
/Helle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar