söndag 5 maj 2013

A place beyod the pines (2012)

Alltså ingen har väl kunnat undgå att Ryan Gosling länge varit en pärla i mitt halsband. Så när jag hörde att regissören som debuterade med att vägleda Ryan och Michelle Williams genom Blue Valentine  skulle släppa en ny film och att även denna skulle ha Ryan i en av huvudrollerna kände jag ju mest bara liksom; JA. 

Detta är en bra film, men Ryan börjar bli lite skavd på ytan vilket får mig seriöst att tänka att någon lurats och egentligen sålt mig en plastpärla jag haft runt halsen alla dessa år.

Filmen är uppdelad i tre. Den första biten handlar om en motorcykelförare som får reda på att en tjej han legat med fött hans barn och för att försörja det börjar han råna banker. Den andra biten handlar om en polis som bor i samma stad som den ovannämnde och är i samma ålder och har ett lika gammalt barn. Den tredje handlar om deras barn, 15 år senare.

Filmen är lång. Bildspråket fantastiskt vacker. Storyn något seg och ointressant. Filmen är klart sevärd, en sådan där slö och kanske regnig söndag.

Om Ryan då, varför är jag besviken? Alltså jag gillade Ryan för att han vågade ta intressanta projekt. Idag känns det mest som att han tar projekt där han får visa upp sina muskler och ha samma plågsamma ansiktsuttryck... se ovan.

Betyg: 3/5
/Selle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar