torsdag 22 december 2011

No strings attached (2011)


Här somnade Helle efter 20 minuter. Därför är det lite svårt att recensera denna film, men jag gör det ändå. Jag vaknade ju då och då av att jag fick popcorn kastade på mig eller av ett högt harklande. Dessutom är historien inte jättesvår att hänga med i, det går att somna och förstå precis allt ändå.

Emma och Adam träffas på ett typ skolläger. Många år senare korsas deras vägar igen av en slump. Adam är ute och rumlar runt efter att fått veta att hans pappa ligger med hans fd-flickvän. Morgonen efter vaknar han upp i Emmas säng. De gillar varandra, har sex och bestämmer sedan att det ska stanna där. Emma tycker inte om att dejta och håller deras ”relation” hemlig för sina kompisar. Men Adam däremot tycker inte om att lämnas utanför och försöker utveckla relationen till något mer.

Detta är uselt, jag skulle aldrig kunna somna under en film annars. Som nämnts innan i våra recensioner tidigare så finns det romantiska komedier som är kul, intressanta, roliga och ger en härlig känsla. Inte denna. Jag är besviken Natalie Portman.
Betyg: 1/5
/Helle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar