fredag 27 januari 2012

Kyss mig/With every heartbeat (2011)























Vilken besvikelse! Jag hade förväntningar ska jag säga men ändå, ett lamt svenskt drama. Filmer - där omöjlig kärlek gör att en person i slutscenen impulsdrar utomlands och den andra får panik och åker ut till flygplatsen för att stoppa det hela - borde förbjudas.


Mia och Tim ska snart gifta sig. Mias pappa Lasse förlovar sig i samma veva med sin nyvunna kärlek Elisabeth. Elisabeth har en dotter, Frida, och alla ses första gången på Lasses 60-års kalas. Mia är avundsjuk på Frida, som får fin kontakt både med Mias lillebror och pappa. Det byggs upp någon konstig laddning mellan dem från början som man inte riktigt förstår. Det går heller aldrig att förstå varför de blir kära, men jag reserverar mig här, all kärlek går ju inte att förstå. 

Det blir aldrig nog intressant, jag kan hämta både kaffe och gå på toa utan att längta speciellt mycket tillbaka till filmen. Kanske är karaktärerna är inte tillräckligt utvecklade vilket bidrar till det lama. Däremot så är idén och själva temat i sig intressant, så därför tycker jag ändå att man kan välja denna i filmhyllan.

Betyg: 3-/5
/Helle


Follow us now on twitter!
https://twitter.com/#!/helleselle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar