söndag 19 februari 2012

Fright night (2011)

Detta är en remake, kanske är originalet bättre. 

Så det hela utspelar sig i en av de där absurda förorterna i USA, i detta fall utanför Las Vegas, ni vet där husen ser exakt likadana ut, där varje gata är likadan och hela området är som en malplacerad kuliss mitt i öknen. Där bor Charley, nybliven cooling. Han har avskärmat sig från sina töntkompisar och istället flyttat upp i tonårshierarkin i och med att han fått en snygg flickvän. Charley bor ensam med sin mamma och det skumma börjar då Jerry flyttar in i huset bredvid. Jerry är het och konstig. Sanrt står det klart för Charley att Jerry är ett hot mot alla de han älskar och han är den enda som kan göra något åt det. 

Detta är en töntig skräckkomedi. Jag kan se att den skulle kunna funka i vissa sammanhang, kanske kan man ana en lite "kultstatus aria" runt det hela, men för mig funkar det dåligt. Detta för mig är en norm-killes motsvarigheten till en chickflick. En film som funkar som extremt tillfällig underhållning och får någonstans vara lite cool med blod och en ung töntkille som för en gångs skull räddar dagen. 

Denna "biter" på mig lika lite som twilight, men kanske har den underhållningsvärde trots allt. 

Betyg: 2/5
/Selle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar