lördag 28 juli 2012

The Vow / Älska mig igen (2012)

Ibland vill man bara se något som inte är så jävla dystert och ger en lite hopp. Så kände jag när jag såg den här filmen; lite hopp om att kanske kan det gå vägen ändå... den där kärleken. 

Paige och Leo är gifta, de lever utan barn (så länge) i ett samförstånd av passion, humor och att följa sina drömmar (aka dåligt med pengar). De har varandra och de stunder de delar, tills Paige en dag inte minns att de delat något alls. Efter en bilolycka vaknar Paige på sjukhuset med Leo vid sin sida utan att veta att han är mannen i hennes liv. Istället minns hon sitt liv som det var för fem år sedan. Förlovad med en annan, med andra framtidsplaner och en nära relation till sina föräldrar som Leo aldrig träffat på grund av händelser som försvunnit ur Paiges medvetna. Leo gör allt för att få henne att minnas honom och deras kärlek, men Paige är rädd att offra det som hon känner till och är trygg i för någon som hon aldrig träffat.

Denna söta kärlekshistoria är baserad på verkliga händelser. Det i kombination med fina Rachel McAdams och Channing Tatum (som jag faktiskt gillar i denna) gör att jag köper detta som en mysig filmupplevelse. Go for it. 




Betyg: 3+/5
/Selle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar