måndag 28 november 2011

Bridesmaids (2011)

Oh jag blir så glad! Detta är en komedi värd namnet!

Filmen handlar om Annie, misslyckad i kärlek, i jobb, på bostadsmarknaden med mera, med mera. Då bästa vännen Lillian ska gifta sig får Annie rollen som brudtärna, en roll hon snart inser att hon måste konkurrera om med Lillians nyvunna vän Helen som är allt annat än misslyckad.

Ok, när man skriver handlingen (i alla fall när JAG skriver handlingen) verkar filmen inte vara mycket att hänga i julgranen. Men lita på mig. Har du klickat hit dig via kategorin "lyckoboost" då har du kommit rätt! Detta är något av det roligaste jag sett på länge. Jag utlovar hysteriska skrattanfall och förmodligen lite kiss i trosan. Det är amerikanskt och opretentiöst, men ack så roligt! Bäst utan protest är Melissa McCarthy med sin karaktär Megan. 

Betyg: 4/5
/Selle

Fotnot: Scenen i början i sängen med Mr Donald Draper från Mad Men måste uppmärksammas. Komisk ångest när den är som bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar