måndag 28 november 2011

Station agent (2003)

Då Finbars bästa och enda vän dör bestämmer han sig för att flytta till New Jersey och leva ett liv i ensamhet. Men New Jersey vill annat. För i New Jersey finns folk som också lever i en påhittad ensamhet och i hemlighet längtar efter någon ny att släppa inpå sig.

En mycket mysig film om vänskap och hur livet egentligen är alla de människor vi träffar och släpper in. Jag kan få för mig ibland att jag är bra på att vara ensam, att jag vill vara ensam och hitta en mening med mig själv... typ á la Into the wild. Men den här filmen handlar om att bara för att man säger det högt en massa gånger så blir det inte sant för det. Vi är flockdjur, i hemlighet längtar vi alla efter någon som är dum nog för att vilja ta sig in i oss, och då låser vi in den personen med alla lås och bom vi besitter.

Ja, kanske blev det lite för personligt, men det blev det för mig med den här filmen. Den rekommenderas varmt.

Betyg: 4/5
/Selle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar