måndag 28 november 2011

Paranormal activity (2007)

Jag vågar knappt recensera denna. Ja, så rädd blir jag. Det tål dock att sägas att jag är en person som blir otroligt rädd av skräck som handlar om övernaturliga inslag i form av demoner, spöken, djävulen med mera. Till och med filmer om Gud kan få mig att rysa av den obehagliga tanken att jag inte har koll på allt omkring mig.

Ett ungt par bor i ett hus som börjar låta, och sen låta ännu mer. Till slut är de säkra på att någon kommer in i deras sovrum om natten. Det är främst kvinnan som hör saker, mannen är i sin tur totalt upphetsad av tanken på övernaturlighet och börjar föra videodagbok över deras liv i huset. Han låter videon vara på under hela natten och spelar in det sovande paret. Till slut finns det där, på tv-skärmen.

Detta är en sån där film som är inspelad med en liten handkamera på två veckor med en budget på noll (frivillig valuta). Skådisarna är dåliga, men det spelar ingen roll. Jag blir skiiiträdd. Alltså, är filmen bra? Nej, det kan jag verkligen inte skriva. Men är det en skräckis som skrämmer? Definitivt!

Betyg: 2/5
/Selle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar