torsdag 10 november 2011

Somewhere (2010)

Ok, detta är slöseri med tid i en fin förpackning. Filmen handlar om en skådespelare som lever det glammiga livet i Hollywood med hotell och strippor. Men det hela är en rätt grå fasad som han inser när han under en längre period tvingas ta hand om sin dotter som vanligtvis bor med sin mamma.

Jag vet inte om jag bygger denna insikt om filmens handling på själva filmen eller vad jag läst att den "vill" handla om. Med andra ord, den här filmen lever inte upp till att få definieras som en berättelse berättad, den lever inte upp till något. Detta är något av det tråkigaste jag sett på länge. Jag börjar nu verkligen ge upp Sofia Coppola. Vad har hänt sedan Virgin suicides och Lost in translation, var har du tagit vägen Sofia? Att hon vill att jag ska sitta i en och en halv timme och tycka synd om en bortskämd idiot som har livet på ett silverfat och funderar kring ifall det är på riktigt eller plast, kränker mig som tittare och människa. Kan tyckas konstigt att jag recenserar en film som jag hatar i en blogg med syfte att hjälpa er välja rätt film inom specifik kategori, men se detta mer som en varning, mitt medmänskliga ansvar.

Jag säger nej.

Betyg: 1/5
/Selle

Fotnot. Helle är helt enig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar