fredag 16 december 2011

Just go with it / Min låtsasfru (2011)

Hur jag talade mig in i att se en Adam Sandler-komedi på bio. Det skulle filmen om mig själv kunna heta och den skulle troligen bli lika odjup som den här filmen. Jag har aldrig tyckt om Adam Sandler, inte ens när jag var liten.

Danny (Adam Sandler) har blivit både sårad och bränd i en del tidigare, misslyckade förhållanden. För att inte bli det igen kommer han på en ny strategi - han säger till tjejer att han redan är gift.  Men så möter han då, av någon outgrundlig anledning, Palmer. Hon är en assnygg tjej och totalt över hans liga, som dessutom avgudar honom. Helt sjukt, och Adam Sandler har själv inte skrivit manus, dock varit med som producent. Han blir tvungen att säga att han och frun ska skilja sig eftersom Palmer faktiskt kan vara ”the one”. Palmer insisterar på att få träffa ex-frun och Danny löser detta med hjälp av sin assistent, också en jäkligt snygg Jennifer Aniston, som dessutom har en son.

Jag kan be om en tjänst. Se till exempel Bridesmaides, Forgetting Sarah Marshall eller Hang Over part I istället. Fast ja, vill du se en galet botoxad Nicole Kidman eller en överjordiskt snygg tjej i bikini på Hawaii så är detta filmen för dig just ikväll. Och jag håller med, ibland vill vi ju bara det.

Betyg: 2/5
/Helle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar