lördag 3 december 2011

The Tree of Life (2011)


Helle och Selle tänkte se en bra film på bio. The Tree of Life, med Sean Penn och Brad Pitt, det låter spännande tänkte vi och satte oss glada i hågen i biostolen. Inte ens om jag försökte att vara seriös och allvarlig och digga hela den där stillbilder-som-långsamt-rör-sig-grejen kunde jag förmå mig att vare sig hänga med eller tycker ens lite om detta.

Handlingen låter i och för sig ganska hyfsad. Vi får följa Jack genom hans liv. Från uppväxten i Texas på 50-talet med en kuvad mamma och en aggressiv, elak och tillknäppt pappa (Brad Pitt) till vuxenlivet (spelad av Sean Penn som vuxen) då han försöker reparera relationen med sin pappa. Jack är som vuxen förvirrad och vilse och försöker hitta svar från sitt ursprung och söker meningen med livet.

Den handlingen kunde ha blivit en rätt schysst film, om den gjorts totalt annorlunda. Detta är tråkigt, långsamt och till stor del helt oförståligt. Nu slösar jag inte mer energi av mitt liv på detta spektakel. Jo en sak till, hyr den inte. Hyr hellre Melancholia om du känner för något speciellt ikväll.

Betyg: 1/5
/Helle

Fotnot: finns det något själ därute som tycker att denna filmen är bra, skriv gärna en rad och förklara varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar