söndag 28 oktober 2012

Skyfall (2012)

Denna James Bond-recension kommer från en person som är novis på Bond, verkligen novis. Jag tror att det är bra, friska och navia ögon liksom. Jag kommer inte jämföra med andra Bondfilmer, snarare andra action och superhjältefilmer.

En otroligt snyggt intro ackompanjerat av Adels ljuva stämma sätter en hög standard som håller nästan hela vägen i mål. Ola Rapace är ett trevligt inslag som man blir stolt över, trots att han inte säger halv sju. Men det är Javier Bardem som äger. Han är sådär riktigt sjuk som jag älskar. Stora högtalare som annonserar hans ankomst från helikoptern är sjukt, och underbart. Jag tycker detta är hans liv roll faktiskt.
Handlingen är, som jag förstått det i alla Bond, densamma. Bond jagar skurk - han skadas allvarligt - filmintrot ger oss tid att tänka på inledningsscenen - Bond vilar ut hos en skön dam - han kommer tillbaka till M16 för jobb - jagar skurk och räddar typ världen. Detta är en lång actionfilm, men en del jäkligt spännande och underhållande action. Dialogen är b, man skulle önska mer The Dark Knight-klass.

Bond är jävligt bra på att leva i sin tid. Imponerad.

Betyg: 4-/5 i sin genre. I mitt tyckte är denna sju resor bättre än The Dark Knight Rises
/Helle

1 kommentar:

  1. Jag är själv en Bond-novis och Bond-skeptiker men gillade verkligen också Skyfall. http://www.djungeltrumman.se/rebecca/post/Recension_av_Skyfall

    SvaraRadera